tytuł: Don Kichot w kuchni
Metryka | |
technika | akwaforta, akwatinta |
---|---|
podłoże | papier |
wymiary | 77 cm x 63,5 cm |
rok | 2004 |
Sroka jest malarzem i grafikiem krakowskim. Należy do pokolenie zwanego „nowi dzicy”,
które to określenie mówi o ich upodobaniu do prymatu ekspresji. Jest artystą reagującym i zaangażowanym w rzeczywistość.
Jako obserwator lubuje się w anegdocie, pastiszu i grotesce, zamierzonej wulgarności, patosie i perwersji.
Obrazy i grafiki są często bezpośrednim, zjadliwym komentarzem do politycznych okoliczności.
Często pojawia się sadomasochistyczny wątek erotyczny wzmocniony nie tylko ekspresyjną i deformującą formą,
ale także skontrastowanym, agresywnym kolorem.
Ryciny podejmują tematy wykorzystane w obrazach olejnych.
Jest to często krytyka społeczna, wskazującą na panującą degenerację estetyczną i prymitywizm intelektualny
rozprzestrzeniające się w obecnym świecie.
Pośrodku kompozycji znajduje się wielki, rozpłaszczony koń z rozłożonymi na boki nogami.
Na koniu siedzi ordynarny, prymitywny typ z odbiornikiem tranzystorowym.
Wokół rozmieszczone zostały jego priorytety życiowe: otwarta lodówka i kuchenka .
Magdalena Czubińska